Дизайнът на логото олицетворява лицето на компанията. То отразява същността на фирмата и е изразител на посланието й към клиента. Запазеният знак на фирмата е визитката, по която Ви разпознават и разграничават от масата компании, конкуриращи се на пазара. Затова е добре да се доверите на професионални дизайнери за дизайн на фирмено лого. Те имат необходимия опит и могат да пресъздадат идентичността на компанията по начин, който да я представи в подходящата светлина.
По логото ще ги познаете!
Често се случва на фирмите да направят редизайн на лого или пък тотално да го сменят с ново. В тези случаи, първоначалните потребителите не могат да асоциират новото лого със съответната фирма. Възникват упреци или големи похвали. Защо се получава така? Именно поради причината, че компанията си е изградила определен образ чрез своето лого. Виждаш го и в съзнанието ти изниква фирмата. Този пример е показателен за влиянието на логото върху начина на възприемане от клиентите
Дизайн на лого като фирмена марка
Рекламна агенция Медия Дизайн предлага лого дизайн и редизайн. Нашите дизайнери се стремят да създават лога, които да се помнят и да предават точно фирменото послание. Те реализират проекти за компании от различните браншове – заведения, хотели, строителни фирми, модни къщи, магазини, аграрни и земеделски фирми, IT фирми и други. При изработката на дизайн на фирмено лого, всеки детайл е от значение за правилното възприемане – дейност на фирмата, общност от потребители, продукти и т.н. Професионалистите на Медия Дизайн са фокусирани върху оригиналното и ясно представяне на фирмата. Основна цел при проектите за лого дизайн е фирменият запазен знак да се хареса на клиентите и да допринесе за успеха им.
Съществуват 4 основни типа запазени знаци
Символни
Символните запазени знаци представляват стилизация на определен символ. Това може да е животно, растение, силует, включително и някаква абстрактна фигура. Стилизацията представлява опростяване или усложняване на формата или цвета. Пример за символни лога са Apple, повечето марки автомобили, логото на СЗО.
Абревиатура
Логото тип абревиатура представлява най-често комбинация от първите букви от името на фирмата. Примери за такъв тип лога са: AEG, HP, IBM, 3M (заиграване със съкращаването на Minnesota Mining Manufacturing)
Словесни
Словесният тип лого дизайн представлява изписване на пълното наименование на фирмата. Това не изключва графично модифициране на някоя или всички букви. Възможно е да липсват части от буквите или те да са позиционирани по нестандартен начин. Типични примери са: Samsung, Siemens, Panasonic, Hilti, Desigual
Комбинирани
Комбинираните запазени знаци включват в себе си съчетания от първите три типа. Примери за такива лога са: Bosh, Microsoft, Amazon, Nike, Adidas, ТМАРКЕТ
Добре е предварително да сте уточнили следните въпроси: ✓
Какъв цвят според Вас е най-подходящ за вашето ново лого? ✓
Искате ли по-изчистен или по-орнаментен дизайн на фирмено лого? ✓
В коя сфера на дейност (ще) оперира Вашата фирма? ✓
Каква е таргет групата на клиентите на Вашите продукти (луксозни или масови стоки/услуги)? ✓
Искате ли със запазения знак да подчертаем регионалния характер на продуктите или услугите Ви?
Добре е да ни изпратите лога на Ваши конкуренти. Възможно е да проектираме запазен знак, което да напомня на това на Ваш конкурент, затова е добре да сме наясно с тях. От друга страна ще е полезно за нас да ни изпратите лога, които харесвате. Така ще се ориентираме какъв е Вашият вкус и какъв запазен знак ще е най-подходящ за Вас. В крайна сметка най-важно е новото Ви лого да Ви харесва.
В нашата фирма работят трима дипломирани дизайнери/художници. И тримата имат над 20 годишен стаж като графични дизайнери. Те са автори на много от запазените знаци на фирми и учреждения в България.
Ние не използваме автоматични web системи за проектиране на лога. Всеки един дизайн е продукт на индивидуален подход.
Проектът на лого се прави от професионален дизайнер/художник. При всяко едно задание той вниква в смисъла на бизнеса или продукта/услугата. След това изследва няколко идеи и представя най-добрата на клиента. Ако направи 2 или 3 варианта на лого, които му допадат, тогава ги представя всички.
Ако клиентът не е доволен или има забележки, проектирането продължава до окончателното му одобрение.
Дългогодишният ни опит показва, че в над 90% от случаите, първият вариант за дизайн на запазен знак е този, който остава и окончателен. Далече сме от фирмите, които предлагат например 3 варианта за X лева, всеки следващ за Y лева и просто избират по няколко варианта на шрифтове за логата.
При проектиране на дизайн на запазен знак предоставяме на клиентите дизайна в най-популярните дигитални формати. На първо място изпращаме логото в най-използвания формат JPG, който е подходящ за web приложения, вмъкване в текстообработващи и презентационни програми. Другите формати на лого дизайна са EPS, CDR и PDF. Те вече са на векторна основа, подходящи за всички възможни приложения – от изрязване на надписи от фолио, през бродерии и изработка на букви и табели.
Изпълнени проекти на запазен знак
Разгледайте галерия с изпълнени проекти за дизайн на лого.